Generelle informationer
Se ferieplanen for skoleåret, vores ringetider, ordensregler og skolens nøgletal
Se ferieplanen for skoleåret, vores ringetider, ordensregler og skolens nøgletal
Sommerferie
Lørdag den 24. juni 2023 - søndag den 13. august 2023
Første skoledag
Mandag den 14. august 2023
Efterårsferie Uge 42
Mandag den 16. oktober 2023 – søndag den 22. oktober 2023
SFO og klub åben
Juleferie
Fredag den 22. december 2023 - onsdag den 3. januar 2024
SFO og klub åben den 22. december 2023
SFO og klub lukket den 27. – 30. december 2023
SFO og klub lukket tirsdag den 2. januar 2024
SFO og klub åben den onsdag 3. januar 2024
Vinterferie Uge 7
Mandag den 12. februar 2024 - søndag den 18. februar 2024
SFO og klub åben
Påskeferie
Mandag den 25. marts 2024 – mandag den 1. april 2024
SFO og klub åben den 25. – 27. april 2024
St. Bededag
Fredag den 26. april 2024
SFO og klub åben
Kristi Himmelfartsferie
Torsdag den 9. maj 2024 – fredag den 10. maj 2024
SFO og klub lukket fredag den 10. maj 2024
2. pinsedag
Mandag den 20. maj 2024
Grundlovsdag
Onsdag den 5. juni 2024
Sommerferie 2024
Lørdag den 29. juni 2024 – 11. august 2024
SFO og Klub er åben i ugerne 27, samt 31 og 32
Fællespasning SFO og Klub Lundtofte i ugerne 28, 29 og 30
De nævnte dage inklusive. Hertil kommer de lørdage og søndage, der ikke er omfattet af ovenstående.
Ferieplan Kongevejens Skole skoleåret 2024/2025
Sidste skoledag Fredag den 28. juni 2024
SFO og Klub åben Uge 27 (1. – 5. juli)
Fællespasning på LU Uge 28, 29 og 30
SFO og Klub åben uge 31 og 32 (29.juli – 9. juli)
Første skoledag Mandag den 12. august
SFO og klub åben Mandag d.14. oktober – fredag den 18. oktober
Sidste skoledag Fredag den 20. december 2024
SFO og klub Lukket 27. december 2024 – 3. januar 2025
Første skoledag Mandag den 6. januar 2025
SFO og klub åben Mandag d.10. februar - fredag d.14. februar
SFO og klub åben Mandag den 14. april – onsdag den 16. april
SFO og klub lukket Fredag den 30. maj
Sidste skoledag Fredag den 27. juni 2025
SFO og klub åben Uge 27
Fællespasning på LU Uge 28, 29 og 30
SFO og klub åben Uge 30 og 31
Kongevejens skole
Formålet med skoleudviklingssamtalen
Fra dette skoleår 2022/23 er skoleudviklingssamtalen obligatorisk jf. Folkeskoleloven. Formålet med skoleudviklingssamtalen er at skabe ramme for en tillidsfuld og faglig dialog om udvikling af skolen i et samarbejde mellem skolens ledelse og forvaltningen, hvor vi sammen stiller skarpt på skoles situationsbillede og skoleudvikling. Intentionen er at styrke den fælles viden og forståelse af skolens udfordringer, udviklingsområder og de udviklingsindsatser, der iværksættes fremadrettet. Skoleudviklingssamtalen skal tage afsæt i, hvordan elevernes læring, dannelse og trivsel bedst styrkes i skole og SFO.
I dette skoleårs udviklingssamtaler, skal vi som det fælles have fokus på to af indsatserne fra ”Den kommunale redegørelse”:
• Udvikling af skolens læringsmiljø med henblik på, at alle elever modtager undervisning tættest muligt på almenområdet
• Fokus på undervisningsformer og -indhold, som sigter på at øge elevernes trivsel (med udgangspunkt i Center for Ungdomsforsknings forskning om tempo, præstation og psykologisering)
Fra skolen deltager:
Susanne Carlsen, Michael Hassing, Louise Strømvig og Gitte Grabas
Fra CUP deltager:
Mette Rønø (skolechef)
Louise Hjorth-Jensen (skolekonsulent)
Mødeleder: Mette Rønø
NOTAT
Ledelsen gennemgik indsatser i skoleåret 2022/2023 med udgangspunkt i skoleplanen. Omkring juletid mødes ledelse og personale om en midtvejsevaluering, hvor der bliver kigget på data og indsatsområder blive justeret til, så de bedst muligt imødekommer de behov, der er på skolen.
Trivsel
Eleverne trives generelt godt på skolen og alle årgangsteam arbejder med trivselsundersøgelsen. På skolen er man optaget af at blive klogere på, hvordan man gennem forudsigelighed og struktur kan skabe ramme for et mere roligt liv i og uden for skolen med færre forstyrrende impulser. Der samles viden om området ved at hente inspiration fra Frederiksberg kommune, hos psykolog Susan Hart og Gro Emmertsen Lund. I skoleåret 2023/2024 vil der på skolen blive arbejdet med dette ved i første omgang at have fokus på den gode opstart af timen.
Ungeprofilundersøgelsen bruges som data i trivselsarbejdet, hvor SSP-teamet kigger resultaterne igennem og finder indsatsområder sammen med de relevante årgangsteam.
I skoleåret 2023/2024 vil skolen være undersøgende på brugen af digitale enheder på skolen, så en mere bevidst brug af digitale enheder i højere grad kan understøtte elevernes trivsel i og uden for skolen.
Lejrskolerne på 5. og 8. årgang er mobilfri.
Den røde tråd i danskfaget
På Kongevejens skole er der fokus på at gøre den røde tråd i danskundervisningen mere tydelig. Dansklærerne samarbejder om denne indsats, hvor der også er fokus på den røde tråd i ordblindeundervisningen.
Indsats for elever i ufrivilligt skolefravær og den tidlige opsporing
Der er udviklet et tilbud til elever i ufrivilligt skolefravær, hvor der er et bånd hen over ugen på to timer, som elever kan møde ind i. Her samarbejder en lærer og pædagog om at få eleverne trygt tilbage i skolen. Indsatsen går både på at være sammen med eleverne i ”Båndet”, men også på at være sparringspartner for lærere, pædagoger og forældre når eleverne er klar til at komme tilbage i klasserne. ”Båndet” er blevet til gennem et samarbejde med Heldagsskolen, der har gode erfaringer med denne model. Elever, der er tilknyttet ”Båndet” har en handleplan, og der er et særlig tæt skole/hjem-samarbejde omkring disse elever. Et udviklingsspor, som skolen er optagede af omkring denne gruppe elever, er tidligere opsporing. Skolen ønsker at lykkes bedre med at få øje på tidlige tegn på, at eleverne kan udvikle ufrivilligt skolefravær, i håbet om, at eleverne ikke når at være hjemme i længere perioder, inden den begynder at vende tilbage til skolen. Dette vil kræve et samarbejde med forældrene om at få øje på de tidlige tegn, da skolens ledelse oplever, at disse tegn i første omgang viser sig i hjemmet. Kongevejens skole vil i skoleåret 2023/2024 have fokus på styrket forældrekontakt og har allerede arbejdet med dette område ved at udvikle en fælles skabelon for forældremøder.
På den første rigtige sne-dag – skal alle lærere være gårdvagt i både 10- pausen og frokostpausen.
På alle andre dage med sne, har den normale gårdvagt og bagvagten tilsyn i frikvartererne sammen.
Aftaler med børnene:
Indskolingseleverne må lege med sne på græsboldbanen bag indskolingshuset.
Eleverne fra mellemtrinnet og udskolingen må lege med sne på boldbanen, hvis denne er åben.
Når boldbanen er lukket, skal dette respekteres.
Vi ønsker, at vores frikvarterer skal være en god og tryg pause for vores elever. Vi er mange børn samlet på vores arealer, og vi har derfor formuleret følgende enkle retningslinjer.
Vi ønsker, at vi er en samlet skole og har derfor skabt mulighed for at være sammen på tværs.
Tilsyn:
Der er tilsyn i gården, bag indskolingshuset og på skolens boldbane. Vagterne cirkulerer igennem frikvartererne på hele skolens område.