Klar - Parat - Skolestart - børnehaveklasse pr. august 2024

Besøgsdag for børnehaverne tirsdag d. 12. marts 2024 kl. 10.00-12.00.

Introaften for kommende 0. klasse børn og forældre. Torsdag d. 18. april 2024 kl. 17.00-18.30.

Nu er det tid for indskrivning af børn til børnehaveklasse med skolestart 2024.

Alle hjem med børn fra årgang 2017 og 2018, der ikke er påbegyndt skole, får den 30. oktober 2023 tilsendt brev om indskrivning til børnehaveklasse. Brevet sendes til forældrenes e-boks.

Velkommen til SFO'en på Kongevejens skole

• Indkøring af Maj-børnene

I denne opstartsperiode er det vores mål, at børnene bliver trygge ved de andre børn og de voksne i huset. De vil blive præsenteret for de aktiviteter og værksteder, som SFO’en tilbyder samt husets regler og rutiner. Samtidig vil vi arbejde målrettet mod at gøre børnene skoleparate. Børnene fordeles i 3 hold.

I maj og juni måned vil vi køre et dagligt forløb for de ca. 72 nye børn fra kl. 8.00 — 13.30. Vi mødes i skolegården kl. 8.00-8.10, og går herefter samlet til morgensamling. Vi har planlagt ugen med følgende temaer: motorisk og sociale lege, tur/ude-liv, kreative værksteder og skoleforberedende aktiviteter. Fra kl. 13.30 og resten af dagen kan børnene deltage i SFO´ens aktiviteter og værksteder. Der vil hver dag være en voksen fra børnenes eget afsnit til at holde opsyn med de børn, der leger ude.